Marketing Wideo

10 lip 2011

Wyszukiwanie lokalne w Miejscach Google

Autor: gabinet. Kategorie: Uncategorized

Ponieważ po ostatniej zmianie algorytmu moje miejsca Google spadły gdzieś w zaświaty, przynajmniej na niektóre bardziej konkurencyjne frazy, ten temat mnie trochę zainteresował, aczkolwiek tylko częściowo zachodzi na problem wideo marketingu. Nawet tutaj jednak znalazło się miejsce dla filmów wideo.
W tych filmikach pokażę moje pierwotne położenie na mapkach /a w zasadzie jego brak/, sztuczkę którą poznałem niedawno, jaką jest

Dodanie Geo-tagów

ze swoich zdjęć na Picassa, Panoramio czy Flickr

    Oczywiście dodanie Geo-tagów z naszych filmików na YouTube,

kilka innych rzeczy, które mogą mieć wpływ na wyszukiwanie lokalne w miejscach Google wspomnę w dalszej części artykułu.

Filmik : Dodanie Geo-tagów ze zdjęć Picassa;

Filmik przedstawiający dodawanie Geo-tagów z filmów na YouTube

Po zmianie algorytmu zwiększyło się znaczenie lokalizacji danej Firmy. W przypadku Medycyny Pracy Wrocław, Lekarz Medycyny Pracy Wrocław im bliżej centrum miasta tym lepiej. Poprzednio wystarczył właściwy tytuł oraz kategorie i przez długi okres te konkurencyjne frazy były moje.

W tej chwili Google wybiera sobie jakąś dominującą mapkę z mojego kompletu i to ona ukazuje się jako główny wynik. Często tytuł nie jest ten sam, co wyszukiwana fraza. Np przy wyszukiwaniu „badania wysokościowe Wrocław” czy ” badania detektywów Wrocław” pokazuje się moja mapka „Lekarz uprawniony do badań kierowców Dariusz Kraśnicki”, ale mająca najwięcej recenzji.

Czy sposób na Geo-tagi okaże się skuteczny, tego za bardzo nie wiem, ale skoro Panoramio i Picassa należą do Google, to czemu nie spróbować.

  • Kolejną ważną sprawą wydają mi się

    „Citations”

Są to wymienione na innych, teoretycznie wartościowych stronach wzmianki o Twojej Firmie. Chodzi o dokładną nazwę, telefon, adres oraz cokolwiek by się z nią nie wiązało. Często cytaty są importowane z innych serwisów /np znany lekarz/, najczęściej pozycjonerzy piszą je sami i dodają gdzie tylko mogą.

  • Są to stronki typu książki telefoniczne, panorama firm czy jakieś inne lokalne katalogi. Prostym sposobem jest odwiedzenie konkurencji z największą ilością cytatów i sprawdzenie, skąd płynie źródło ich dobrej pozycji.

Można się domyślać, że teoretycznie Citations z lepszych stron i w większej ilości, przy identycznych innych czynnikach, mogą pomóc w wyższej pozycji.

  • Ponadto, raczej trudno sfałszować istnienie Firmy, której obecność w danym zbiorze danych została potwierdzona z innych źródeł niż sam zainteresowany.

Recenzje

– bardzo ważne, ale czekanie na mannę z nieba z reguły kończy się niezadowolonym klientem lub pozycjonerem konkurencji podającym się za „Niezadowolonego’. Doświadczyłem to w swoim przypadku, a facet miał czelność podpisać się tym samym Nickiem, co na stronie konkurencji. Sprawa skończyła się jednak ugodowo po napisaniu mojej opinii pod jego mapką.

Po dodaniu pięciu recenzji pojawiają się ładne złote gwiazdki, które mogą przyciągnąć potencjalnie zainteresowanego naszymi usługami.

Tytuł

: Ciągle ważny, szczególnie przy mniej konkurencyjnych frazach wśród mapek. Należy pamiętać, że Google zaleca, aby był zgodny z nazwą Firmy, ale mimo wszystko można coś jeszcze spróbować rozszerzyć. Miałem kiedyś w członie tytułu ciekawą frazę /ale nie związaną z profilem firmy/, a po jej usunięciu dane miejsce Google znikło.
Zbyt dużo ludzi dzwoniło omyłkowo, czytając tytuł bez zrozumienia i niepotrzebnie obciążając moją rejestrację.

Tak więc wyszukiwanie lokalne w Google i jego miejscach na pewno nie może być zignorowane.
Za innymi Guru miejsc lokalnych chciałbym jeszcze sprawdzić BING oraz Yahoo, ale to będzie temat na inną okazję.
Twierdzą też oni, że przyszłość ma pójście „Mobile”, czyli w stronę telefonii komórkowej następnych generacji /Smartphone/.
Na pewno jest w tym sporo racji, bo otwieralność SMS jest prawie 100%, a nie ma jeszcze filtrów przeciwspamowych /przynajmniej w mojej komórce/.

Tradycyjnie zapraszam do komentarzy filmików. Jak ktoś ma mi coś do poradzenia w sprawie miejsc Google i ullepszenia mojego lokalnego wyszukiwania, to serdecznie zapraszam.

Poniżej natomiast adres mojej Firmy zrobiony pod „Citations”
Przychodnia medycyny pracy Wrocław Dariusz Kraśnicki
54-514 ulica Żernicka 215
telefon 601 775 123
faks 71 35 39 275

Pracownia Psychologii Transportu /psychotesty dla kierowców/
54-514
Wrocław Kmicica 3

Podziel się:


Brak komentarzy do "Wyszukiwanie lokalne w Miejscach Google"

Zostaw komentarz

O mnie

Jestem lekarzem medycyny transportu z Wrocławia, który swoją działalność oparł na szybkim dostępie do informacji porzez wyszukiwarkę Google, a ostatnio YouTube.

Do tej pory marketingiem internetowym zajmowałem się raczej jako hobby. Tym nie mniej przez kilka lat zdobyłem poprzez eksperymentowanie na Google i swoich stronach pewne doświadczenie i uważam, że warto się nim jakoś podzielić.

Zapraszam do czytania!

Kalendarz

wrzesień 2022
P W Ś C P S N
« kw.    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930