Marketing Wideo

12 lis 2011

Wykorzystanie kanału YT w biznesie lokalnym

Autor: gabinet. Kategorie: Strategie

Filmik poniżej pokaże zakończone sukcesem wykorzystanie zaniedbanego kanału YouTube do promocji swojego wybitnie lokalnego biznesu.

Po systematycznym uzupełnianiu kanału tematycznymi filmikami, masa krytyczna została przekroczona i stał się on znacznie lepszych źródłem ruchu niż i istniejąca od ponad pięciu lat Firmowa Strona Internetowa. Filmy robione są w bardzo prosty sposób, praktycznie bez scenariusza i pokazują w większości zajęcia z nauki jazdy. Kręcone jest to wszystko „na żywo”.

Jedne są lepsze, drugie nieco gorsze, ale oglądalność i konwersja na klientów jest fantastyczna. Dzięki tej produkcji kilka rodzajów kursów szkolenia zawodowego zastało zdominowane przez ten ośrodek we Wrocławiu. W mojej prywatnej opinii sytuację poprawiłaby pewna optymalizacja filmów poprzez dodanie: napisów /captions/, adnotacji /annotations/ oraz regularne wklejanie filmów na tematycznego bloga.
Właściciele również nieco spamują tagi filmów, poprzez dodawanie często jakiś nieistotnych.

Pomimo tych braków kanał YouTube spełnia swoją rolę: Raz zrobiony film praktycznie nie generuje żadnych kosztów, a grupa docelowa podejmuje decyzje po ich obejrzeniu.

Sukces tego kanału jest częściowo związany z brakiem solidnej konkurencji

Powinno to dać do myślenia osobom zajmującym się marketingiem internetowym, że wideo w biznesie jest ciągle potencjalną górą złota na Dzikim Zachodzie, czekającą tylko na wydobycie.
Drugą stroną medalu jest jednak ciężka współpraca z właścicielami firm lokalnych, chcących z reguły mało zapłacić i oczekujących wyników z dnia na dzień, co nawet przy wideo marketingu nie jest sprawą prostą.

Podziel się:


Komentarze (6) do "Wykorzystanie kanału YT w biznesie lokalnym"

1 | Adam Wydra

8 gru 2011 o 11:01

Avatar

Mam nadzieję, że video marketing będzie stawał się coraz bardziej popularny. Jakiś czas temu zastanawiałem się, czy można wykorzystać video marketing do promocji biznesu lokalnego. Uważałem, że najlepiej jest promować w ten sposób biznesy o charakterze ogólnokrajowym – nawet tylko e-biznesy. Ciekawy przykład Marku. Trzeba się chyba przenieść do Wrocławia 🙂 (w 20 000 miasteczku ciężko jest przekonać kogokolwiek do promowania się w ten sposób)

2 | gabinet

8 gru 2011 o 22:47

Avatar

Niekoniecznie. Robię teraz na dniach pierwszą próbę sprzedaży

produktu cyfrowego

metodą „Product Lauch Formula” Sam jestem ciekaw co wyjdzie. Mam około 150 osób na liście mailowej, a po rozgrzewce darmowym szkoleniem zrobię launch. Termin nie jest zbyt dogodny z uwagi na święta. Listę zrobiłem praktycznie od podstaw w oparciu o jedno wideo umieszczone na kilku tematycznych stronach moich blogów. Digital product miałby tu szansę i może wróciłbym do idei kursów marketingu wideo /oczywiście na sprzedaż/.

3 | Adam Wydra

10 gru 2011 o 16:10

Avatar

Jakiś landing page do zapisania się na listę poproszę… no chyba, że wystarczy na newsletter’ową listę się zapisać. Jestem ciekaw jak technicznie przeprowadzisz product launch. Ja zamierzam zebrać parę case’ów, feedback i też myślę o kursie marketingu internetowego wykorzystując video marketing. Ale ja to widzę jako stacjonarne szkolenie by móc pokazać jak obsłużyć sprzęt, by ludzie dotknęli, coś nagrali, pokazałbym jak mają kadrować, ustawić sprzęt itp.

4 | gabinet

11 gru 2011 o 7:34

Avatar

Wystawiłem na YT prosty filmik http://www.youtube.com/watch?v=aFne8o1Pbc0 , link w opisie kieruje do strony, gdzie daję darmowy kurs. W ciągu 3 tygodni około 150 nowych osób dopisanych do listy. Sam jestem ciekaw rezultatów, Normalnie na płatną wersję szkolenia nie zapisuje mi się więcej niż 3-4 osoby miesięcznie, raz na wakacje osiem. Ten kursik w większości będzie oparty na konsultacjach, które wcześniej prowadziłem z kandydatami przez Skype i nagrałem w Camtasia

5 | Adam Wydra

11 gru 2011 o 11:48

Avatar

Przepraszam Darku za przekręcenie imienia. Z ciekawości zapiszę się, chcę prześledzić cały proces.

6 | gabinet

12 gru 2011 o 6:39

Avatar

Jutro rano zacznę, potem do kursu mogę Cię puścić bocznym wejściem. Nie chodzi mi za bardzo o sprawy merytoryczne szkolenia, lecz ciekawy mechanizm pozyskiwania klienta. W zasadzie większość kursu to materiały nagrane w Camtasia podczas konsultacji przez Skype z funkcją przekazywania ekranu. Dam również konsultacje Skype teraz, aby nagrać następne materiały do kolejnej edycji szkolenia. Tajemnicą jest jedynie ile osób się zapisze

Zostaw komentarz

O mnie

Jestem lekarzem medycyny transportu z Wrocławia, który swoją działalność oparł na szybkim dostępie do informacji porzez wyszukiwarkę Google, a ostatnio YouTube.

Do tej pory marketingiem internetowym zajmowałem się raczej jako hobby. Tym nie mniej przez kilka lat zdobyłem poprzez eksperymentowanie na Google i swoich stronach pewne doświadczenie i uważam, że warto się nim jakoś podzielić.

Zapraszam do czytania!

Kalendarz

wrzesień 2022
P W Ś C P S N
« kw.    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930