Przy okazji porządkowania kanału, na którym wykasowałem przez pomyłkę ze 100 filmów, postanowiłem nieco zoptymalizować nieco wgrywanie powtórnie wideo.
Większość filmików była z czasów, kiedy się tym za bardzo nie przejmowałem, a potem nie za bardzo mi się chciało do nich wracać. Jednak pod przymusem postanowiłem trochę zwiększyć w sposób w miarę naturalny ilość wyświetleń moich filmów. Przedstawione tutaj techniki nie są żadnym odkryciem, ale większość ludzi nie przykłada do tego wagi i wpisuje tylko byle jak tytuł /bo musi/, pozostawiając opis i tagi puste.
Pierwszym i najważniejszym jest oczywiście tytuł.
- Oczywiście musi być powiązany z twoją niszą i „dostosowany” zarówno pod ludzi jak i wyszukiwarki. Wszyscy radzą po prostu używać sugestii pojawiających się w polu wyszukiwarki YouTube i nie ma co tutaj zbytnio, coś kombinować. Musisz wybrać to, co najbardziej pasuje do niszy. Najlepiej było by, aby fraza była poszukiwana, ale miała małą konkurencję. Do tego używamy narzędzia sugestii słów kluczowych YT. Niestety w języku polskim często pokazuje , że brak jest wystarczających danych, co na razie może obniżać jego wartość. Zawsze warto popatrzeć na tytuły najbliższej konkurencji i może dać Ci to jakiś pomysł na swój. W końcu jeżeli zadziało u Nich, to może sprawdzi się u Ciebie. Część tytułu „dla ludzi” radze oprzeć na zdrowym rozsądku. Czyli coś w rodzaju nagłówka prasowego, który mimo wszystko przyciągnie uwagę, nawet jak nie jesteś na pierwszym miejscu.
Opis : Tutaj klikalny link do twojej strony internetowej, do której chcesz przekierować widzów, zaraz na samym początku. Szczególnie ważne dla marketerów, którzy budują różnego rodzaju listy listy mailowe. Później zasada jest prosta: im więcej tekstu istotnego dla danego filmu, tym lepiej. W końcu Google i YouTube po czymś musi się dowiedzieć, co tam jest grane. Można tam napisać bardzo, bardzo dużo więc potraktuj to nawet jak wpis w blogu. Pisz naturalnie, bez upychania tylko słów kluczowych. Na końcu można dać jeszcze raz link do strony, ale to już raczej dla wiernych swoich czytelników. A nóż-widelec klikną i zapiszą się do twojej listy.
Wideo Tagi : Nie są aż tak ważne jak tytuł, lecz możesz potraktować je jak słowa kluczowe. Mogą to być również jakieś frazy powiązane, a nie tylko dokładnie takie pod jakie optymalizujesz. Czyli dowolność jest większa, ale ciągle powinno być powiązanie z twoją niszą. Warto użyć /tak jak w moim przypadku/ narzędzia Google propozycji słów kluczowych [oczywiście metody do tytułu również są cenne]. Ciekawą sprawą jest użycie jakiegoś nietypowego, rzadziej używanego Taga, związanego z twoją niszę, ale używanego we wszystkich twoich filmach. Pozwala to na pojawienie się innych twoich wideo w tzw „propozycjach”. Nie zawsze mi się to sprawdza, ale bardzo często tak i oczywiście zwiększa szansę na obejrzenie innych twoich produkcji.
Miniaturki filmów: Bardzo ważna sprawa, aby jakoś korespondowały z tytułem. Wielkiego wyboru nie ma /tylko trzy/, ale zawsze można coś dobrać z tej trójcy. Zawsze będzie jakiś lepszy od dwóch pozostałych. Podobno jest więcej wyboru dla partnerów YT, ale na razie się do takich nie zaliczam.
Adnotacje : jeszcze ich z lenistwa nie zrobiłem, ale jest to wspaniała sprawa. Szczególnie jeżeli nie dodałeś tekstu z adresem swojej strony, lub czasem puszczasz pliki bez żadnej obróbki. Możesz dodać kilka rodzajów, z których najbardziej lubię „uwaga” oraz wyróżnienie.Ale opcji jest dużo więcej. Zwiększasz skutecznie interaktywność twoich widzów. Przy ich użyciu warto zachęcić do subskrypcji kanału, połączyć z innym twoi m wideo /np poprzednim i następnym z danej serii/itp.,Ciekawą strategią o której przeczytałem jest połączenie w pętlę czasową z 10 twoich najlepszych filmów, co przyniosło komuś podobno 30% wzrost oglądalności.
Adnotacje są typowym zadaniem pod outsourcing, więc po dodaniu napisów, będzie to następne zadanie dla mojego wirtualnego asystenta.
Napisy : Nie jest pewne na ile przydatne z punktu widzenia SEO są napisy, ale z pewnością staną się coraz istotne, a niektóre testy wskazują, że wystarczy tylko umieszczenie czegoś w napisach, aby zostać znalezionym przez Google i YT. W moim przypadku jest to fraza „Darek Kraśnicki” i w wynikach wyszukiwania na pewno znajdziesz jakiś wideo. Nie używam imienia Darek w opisie czy tagach, lecz tylko jako przedstawienie się widzom. Według mnie jest to bardzo potężne narzędzie, ponieważ twoje filmy stają się wyszukiwane przez zwykły tekst. Większość ludzi w Polsce nie ma o tym nawet pojęcia !!
Oczywiście ten artykuł nie wyczerpuje tematu ” Jak skutecznie zwiększyć ilość wyświetleń filmów na YT” . Oczywiście do tych technik warto mieć jeszcze wspaniałe wideo, a nie takie po którym ktoś nie wytrzyma 10 sekund.
- Jeżeli masz jakiś komentarz lub chcesz przekazać swoje doświadczenia lub testy w tym zakresie, to zapraszam do komentarzy poniżej. Tematy są nieco świeże i eksperymentalne, więc niektóre strategie mogą ulec pewnym modyfikacjom.